Jaarverslag 2021

Het zijn de laatste weken van het jaar en we zitten weer in een lockdown. We zijn dankbaar dat we nog mogen paardrijden en we onze pension, lease en manegeklanten nog mochten ontvangen. De kantine is veel dicht geweest maar ook daar hadden we een creatieve oplossing voor, we begonnen een kantine to go en tijdens de ponykampen was lunchen in de stallen ook best een leuke ervaring! Maar eerlijk, het was best een heftig jaar op de manege.

We zien jullie veel liever gewoon op evenementen, tijdens manege feestjes en we willen heel graag weer een open dag en halloween organiseren. Helaas zat dat er dit jaar wederom niet in. Ook moesten we dit jaar afscheid nemen van een paar hele speciale paarden zoals Selvester, Dior, Dalfi, Buddy, Chester en Chrissy. Gelukkig hebben we aan al deze paarden hele mooie herinneringen.

Maar er zijn ook heel veel nieuwe bewoners op de manege, vooral in het begin was het erg lastig om alle Spaanse schimmels uit elkaar te houden maar inmiddels zijn we helemaal gewend! Wat zitten er leuke paarden tussen. Iedereen is helemaal fan van de kleine Millie. Ook in de wedstrijdring zullen we volgend jaar een paar nieuwe toppers zien. Janet en Lilian zijn keihard aan het trainen met de piepjonge (en enorm grote) Luigi en in de nieuwe stal staat sindskort Mattie, de nieuwe troef van Jantina! Hopelijk wordt 2022 een mooi sportjaar.

We zagen in 2021 een hoop nieuwe wedstrijdruiters in de ring verschijnen tijdens de KNHS wedstrijden. Zo vlogen Mila, Ilse en Chimene de B door dit jaar en werden er zelfs in de L al punten behaald! Lilian heeft dit jaar een paar succesvolle crossen gereden en met Mymy zelfs het debuut in de M. Ook werd Lilian dit jaar 18 jaar, dat lieten we natuurlijk niet stilzwijgend voorbijgaan!

Dit jaar is Twiggy met pensioen gegaan. Rond 1997 is Twiggy op de manege gekomen voor de kinderlessen. Ze was toen ongeveer 4 jaar oud. In die tijd hadden we nog geen ponystal en kleine binnenbak, de pony’s stonden toen nog allemaal samen op het land. In het begin weigerde ze om te springen en bokte ze in de duinen alle kinderen eraf. Maar omdat ze in de beginnerslessen wel heel braaf was mocht Twiggy op de manege blijven. Al bijna 9 jaar wordt Twiggy geleast door Familie Jacobs en zij zorgen ook nu nog dagelijks voor Twiggy op het land bij Jack en Miranda, waar zij heerlijk van haar welverdiende pensioen geniet! Inmiddels is Twiggy alweer 28 jaar oud.

Het sportjaar begon veelbelovend voor Lilian en Ivy maar eindigde helaas eerder dan gehoopt. Ook Ivy staat momenteel bij Jack en Miranda op het land, ze heeft een blessure die helaas een einde maakt aan haar sportcarrière. Maar er is een fijn plekje voor Ivy op een andere stal waar ze hopelijk in 2023 moeder mag worden van haar eerste veulen!

Op 25 augustus bereikte ons het hartverscheurende bericht dat Mark, de grote liefde van Shannon, om het leven is gekomen bij een motorongeval. Op dat moment stond de wereld op de manege even stil. Bijzonder was het om te zien hoeveel mensen naar Capelle zijn gekomen voor de condoleance en de hoeveelheid steunbetuigingen voor Shannon, ook nu nog. Zo zie je weer wat een mooie community de manege eigenlijk is, iedereen leeft met elkaar mee. We zullen Mark nooit vergeten, in een korte tijd was hij al helemaal onderdeel van de manege. Hij wordt nog dagelijks gemist.

Om dit jaarverslag nog positief af te sluiten willen we onze lieve klanten bedanken voor het begrip en de steun dit jaar! Het kan volgend jaar alleen maar beter worden, toch? Fijne jaarwisseling!

Ook interessant: