Jaarverslag 2020

Begin dit jaar begon goed, Robin en Deejay hadden een startkaart voor Jumping Amsterdam bemachtigd en mochten daar hun kunsten laten zien. Het was onwijs spannend en de hele manege is onwijs trots op dit gouden duo. Helaas zijn er dit jaar weinig wedstrijden gereden maar in 2021 zien we vast meer van Robin en Deejay.

In maart kwam daar Corona om de hoek kijken die roet in het eten gooide. Helaas moesten we een heleboel lessen en evenementen schrappen. Wel was het mogelijk om tijdelijk een manegepaard te leasen en daar hebben velen van jullie dankbaar gebruik van gemaakt.

1 mei hadden we een bijzondere verjaardag op de manege, draver Barbous werd toen 30 jaar oud. Ze is begin jaren 90 op de manege gekomen en heeft ook wat jaren manegelessen en buitenritten gelopen, inmiddels is ze al 18 jaar van Gerda.

Dit jaar heeft Chimene als laatste bij ons op de manege de F20 gehaald, er zijn niet veel ruiters die de hoogste FNRS klasse hebben gehaald dus super knap!

Begin van de zomer hadden we ook treurig nieuws, we moesten na jarenlange trouwe dienst helaas afscheid nemen van manegepony Wiske. Ze had een blessure waar ze helaas niet meer van hersteld is. Wiske is heel lang op de manege geweest en was ondanks dat ze een beetje lui was wel erg populair.

Misschien wel het leukste nieuws dit jaar, Lilian moest examen doen voor haar instructeurs diploma en is met hele mooie cijfers geslaagd. Inmiddels geeft ze heel wat lessen op de manege, alsof ze het al jaren doet!

In de zomer hebben we veel nieuwe pony’s zien komen en ook een aantal weer zien gaan. Zo mochten we tijdelijk Huib lenen! Een grote tinkermerrie (ja echt een merrie), het was soms een beetje een boefje maar we konden de extra inzet goed gebruiken en Huib ging naar huis met een topconditie! We hebben gelukkig nog een drukke maar super hete zomer gehad. De paarden hebben keihard gewerkt tijdens onze eigen ponykampen en voor onze gasten van Vinea Zomerkampen.

Dit jaar hadden we voor het eerst in jaren geen onderlinge wedstrijd. In het najaar moesten we helaas bijna alle KNHS wedstrijden annuleren vanwege de Corona crisis. We hadden gehoopt dat we er inmiddels wel vanaf zouden zijn maar helaas.

Er zijn heel veel activiteit geannuleerd maar gelukkig kon de bruiloft van Franka en Jan Willen toch doorgaan. Onze Charley had een speciale plek op de trouwfoto’s. Een bijzonder jaar om te trouwen, we zullen deze bruiloft niet snel vergeten.

Op 21 september moesten we onverwachts afscheid nemen van Sproet. Hij kreeg op zondag ernstige koliek waar direct een dierenarts bij geroepen is, helaas heeft de behandeling niet mogen baten en moesten we een dag later afscheid nemen van deze knappe arabier. Ondanks dat hij maar kort op de manege is geweest was hij erg populair en missen we hem nog steeds heel erg.

Vanaf oktober kon er gestemd worden op het paard van het jaar en dat hebben jullie massaal gedaan! Met een enorme voorsprong op de rest is deze titel dit jaar gewonnen door Rakker. Super verdiend natuurlijk.

In december hadden we helaas nog een treurig afscheid, na een mooie carrière als springpaard met Jantina en later nog enkele jaren als manegepaard moesten we helaas afscheid nemen van Akkefietje. Ze is 15 jaar geworden.

Helaas is de kantine nog altijd gesloten en hebben we een hoop moeten annuleren, we hopen dat 2021 een beter jaar zal worden met meer positief nieuws en veel evenementen. Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ook interessant: