JAAROVERZICHT 2022

Het voelt alweer als een eeuwigheid geleden, maar begin van het jaar waren we nog gesloten vanwege Covid. We zijn superblij dat alle restricties zijn opgeheven en we met zijn allen weer konden genieten van het paardrijden. Ook dit jaar is er weer een hoop gebeurd! Mooie en leuke dingen maar helaas hoort ook afscheid er ieder jaar weer bij. Bekijk hieronder ons jaaroverzicht!

Pensioen en verhuizingen

Dit jaar hebben we enkele manegepony’s uitgezwaaid die helaas te oud zijn geworden voor de manege. Zo vertrokken Blondie (21), Sunny (28) en Jessie naar een ander huis, om daar hopelijk nog een lange tijd als weidemaatje te genieten! Ook verhuisde dit jaar MyMy en Ivy weer terug naar de manege en vertrok Bob naar het land verderop bij Jack en Miranda. Hij staat daar samen met Mister en Twiggy, die beide al een tijdje van hun pensioen mogen genieten!

Voorjaarsveulentje

Ook hadden we dit jaar voor het eerst in tijden weer een veulentje op de manege. Op 16 april is Famous bevallen van een prachtig hengstveulen. Shannon ontdekte tijdens een laatste ronde per toeval dat de bevalling was begonnen. Vooraf hielden we met zijn allen een veulenpoule en slechts een ruiter had het juiste antwoord! Uit de namenwedstrijd heeft Shannon de naam Shane gekozen. Helaas hebben we op de manege geen ruimte om een veulen op te voeden en is Shane later dit jaar verhuisd naar een nieuw gezin.

Nieuwe paarden en pony's

Er zijn een hoop nieuwe toppers bij gekomen dit jaar! Kleine Truus maakte onlangs haar manegedebuut en superster Beyonce doet ook haar naam eer aan. Beyonce is een echte Noriker van 5 jaar oud. Maar ook Elmona kwam het manegeteam versterken, dit is een dressuurpaard en heeft bij haar vorige ruiter ZZ licht gereden. Als het aan Janet lag had zou het veulentje Señor Droopy (from Guadeloupe) heten maar die naam werd niet gekozen dus kreeg de eerstvolgende maar deze prachtige naam! Droopy is een Spaanse volbloed mix en erg geliefd bij de manegeruiters. Het is ook echt een plaatje om te zien! Ook is Joy er onlangs bij gekomen, zij dankt haar naam uit een spelfout in de naam Ivy (lang verhaal, je had erbij moeten zijn) en zo hebben we weer een sterke groep manegepaarden en pony’s.

Afscheid

Helaas hebben we van sommige paarden afscheid moeten nemen. Onlangs hebben we er helaas voor moeten kiezen om Calimero te laten gaan, hij is 32 jaar geworden. Vanwege zijn jarenlange inzet en populariteit hebben we dit jaar Calimero gekozen als paard van het jaar.

In augustus heeft een van onze trouwste leasers Gerda, afscheid moeten nemen van haar draver Barbous. Ook Barbous heeft de mooie leeftijd van 32 mogen halen, zeker voor een draver is dat heel bijzonder en mede door de goede zorgen van Gerda.

Janet en Easy naar de top

We grappen er al jaren over maar nu was het toch echt zover, Janet en Easy mochten  hun Grand Prix debuut maken! De hoogst haalbare dressuurklasse. Dit was toch wel het hoogtepunt van het jaar. Echt een topprestatie, op naar een succesvol 2023! Er verscheen zelfs een leuk artikel op Hoefslag.nl.

Namens het hele team van manege de Hoef wensen
we iedereen een alvast een sportief 2023!