Ook dit jaar kende weer een hoop hoogtepunten en enkele minder leuke dingen. Blessures en afscheid horen er helaas bij in de paardenwereld. Maar ook zagen we dit jaar een hoop mooie prestaties en hebben we een paar hele leuke nieuwe paarden op stal. Je leest het allemaal in ons jaarverslag.

Janet debuteert in de Prix st. Georges
Een van de hoogtepunten dit jaar is de mooie prestatie van Janet en Easy, zij hebben dit jaar hun debuut gereden in de Prix St. George. Deze kon natuurlijk niet ontbreken op deze lijst. We zijn met zijn allen heel trots op ons eigen dressuur duo.

Nieuwe hoofdstellen en bitten
We zijn dit jaar overgestapt naar anatomische hoofdstellen en bitten van bitfitter Bianca Lodeweegs. Ook in 2019 hebben wij het welzijn van onze paarden hoog in het vaandel staan.

Nieuwe instructeurs
Het was keihard werken en soms afzien maar alle nieuwe instructeurs hebben hun diploma in de pocket! Je hebt Gwen, Nancy, Bianca, Almara en Michelle vast al in de bak zien staan en in 2019 zal dat alleen maar vaker zijn. We zijn heel blij met deze toevoeging aan ons team

Lilian naar Jumping Amsterdam
Onlangs heeft Lilian samen met Taloubet in Lisse de selectie gereden voor Jumping Amsterdam en gewonnen! Volgend jaar mogen ze gaan shinen in Amsterdam.

Baby willeke
Het was voor instructrice Willeke een succesvol jaar! Samen met haar paard Bernice behaalde ze heel wat punten, prijzen en zelfs een startbewijs voor de Nederlandse Kampioenschappen. Helaas kon ze daar niet verschijnen vanwege een te dikke babybuik. In november is ze bevallen van dochter Jackie!

Dressuurbattle
In het najaar hebben wij weer een dressuurbattle georganiseerd! Het werd een super spannende en reuze gezellige wedstrijd waar de lessen van Minouche en Kimberley met elkaar de strijd aan zijn gegaan. Met een minimaal verschil hebben de lessers van Minouche gewonnen. Tijd voor een revanche in 2019!

Super hete zomer
Wat was het heet deze zomer! Zo heet dat we enkele lessen moesten annuleren en de paarden ’s nachts in de rijbanen en paddocks moesten overnachten omdat de stallen zo warm waren geworden. Voor strandgangers het perfecte seizoen maar onze paarden zijn blij dat het weer iets koeler is!

Nieuwe land in gebruik genomen voor pensioen paarden
Zoals jullie misschien al wisten gaan onze gepensioeneerde paarden naar het land. Voorheen langs de Hoeverweg. Enkele van onze oude paarden staan op andere locaties, daar is o.a. Happy naartoe verhuisd om een ander oud paard gezelschap te houden. Gabber is dit jaar met pensioen gegaan en houdt nu Mister gezelschap. De broer van Janet en Minouche is onlangs verhuisd en heeft een heel mooi weiland naast zijn huis. Mister en Gabber worden daar momenteel vergezeld door Othello die herstellende is van een blessure.

Harry met pensioen
Onze kleine doerak Harry heeft maar een kort manegeleven gehad. Nadat Harry een tijdje in de manege had gelopen bleek er een heel verhaal achter deze leuke pony te zitten. Zo kwamen we er ook achter dat hij iets ouder was dan ons in eerste instantie verteld is. Harry is dit jaar verhuisd naar de trainingsstal van de instructeurs van Janet, hij is lekker met pensioen en leeft nu het leven van een echte prins!

Junior weekend
Dit jaar hebben we voor het eerst een junior weekend georganiseerd. Het was een groot succes met een groep leuke meiden! Het weer zat soms niet helemaal mee maar dat maakt het niet minder gezellig. Wie weet zien we deze leuke activiteit ook weer terug in 2019.

Mooie prestaties in 2018
We hebben veel mooie sportprestaties voorbij zien komen dit jaar. Jullie deden massaal mee met FNRS en KNHS-wedstrijden en er zijn veel punten en prijzen binnengesleept. In het springen hebben Robin en Deejay dit jaar hun Z-debuut beleeft, iets waar we allemaal heel trots op zijn! In de dressuur haalde Gwen dit jaar de klasse Z met haar paard Jezz. Een mooie prestatie.

Viraal met onze 1 april grap
Meer dan 65.000 views kregen we op onze flauwe 1 april grap. We hadden op social media verspreid dat ook voorlezers op de wedstrijd voortaan een tenue moesten dragen. Dit werd massaal gedeeld en we hebben heel veel reacties ontvangen. Het berichtje is zelfs op ander websites gedeeld. Zeer geslaagde grap dus!

Uitleen aan de cavalerie
Ook in 2018 mocht een deel van onze manegepaarden meedoen met de cavalerie die wordt georganiseerd door onze buren van Manege Groot. Het is altijd weer een imposant gezicht om onze toppers in zo’n grote groep te zien lopen, alsof ze het dagelijks doen.

Dalfi hersteld van blessure
In 2017 moest Dalfi een paar maanden rust houden en revalideren. In februari is ze weer teruggekomen op de manege. Met dank aan Niels en Wendy die haar weer rustig opgebouwd hebben met rijden, is ze weer helemaal hersteld. Na een knip- en wasbeurt is ze inmiddels ook weer haar eigen knappe zelf. Het kan een boefje zijn maar we zijn toch blij dat ze weer helemaal opgeknapt is en volledig inzetbaar als manegepony!

Afscheid van Livius
2018 begon met een heel treurig afscheid, na diverse blessures moesten wij helaas afscheid nemen van onze zeer geliefde manegepaard Livius. Hij heeft verschillende behandelingen en revalidatie gehad maar het mocht helaas niet baten. We missen hem nog altijd.